Namenlijst

Van deze personen, ooit opgepakt en gedeporteerd in 1940-1945, zijn er nalatenschappen. Voorwerpen die in de oorlog achterbleven in concentratiekampen in Duitsland. Deze kwamen terug in Nederland. Wij doen nu via internet een laatste poging om met families in contact te komen. Wanneer u hieronder de naam van een familielid aantreft, wilt u dan alstublieft contact met ons opnemen?

Annemiek Littlejohn
E-mail : oorlogsnalatenschappen@gmail.com


Aan meer dan 20 families zijn nalatenschappen uitgereikt.
Deze staan niet meer op deze lijst.
De vette namen geven aan welke families tot dusver gevonden zijn voor de uitreiking op 29 januari 2011.


Update Namenlijst 28 januari 2011

Namen Geb.datum Geb.plaats

Berendsen, Hendrikus 1-1-1911
Caris, Klemens Joseph 5-4-1904 Dusseldorf
Dam, Pieter van
Dooren, Joh. Maria van 4-5-1916 Valkenswaard
Donner, Otto
Grinten/Grieten, Johannes van der
Haften, Gerrit van
Heeren, Johannes C 23-5-1916 Haarlem
Höfer, Heinz Werner alias Hans de Koning 18-7-1920 Heerlen
Hovestadt, Arie
Huenen, van / Heern G.
Jongh, Alphons de 2-6-1915
Koomen, Joseph 9-11-1903 Enkhuizen
Koopman, Emmanuel of Egbert Emanuel 10-09-1920 of 26-07-1922 Amsterdam Kuipers, Frans 11-11-1918 Oude Pekela Gieten
List. Piet van der 23-12-1922 Alkmaar
Maarseveen, Alexander van 07-01-1890
Mei van de
Mertz
Nvy/Nuy/Nuij, Dick
Plaat, Simon van der 1-6-1916
Pot, Klaas 30-11-1914 Amsterdam
Proosdij, Simon van 3-11-1923 Den Haag
Rosien, Jacob Groningen
Scheers, Laurentius Johannes 14-11-1912 Den Haag
Schmidt, Paul 24-12-1921
Schoenmakers, Theodorus Hendrikus 6-6-1924 Den Haag
Schulz, Johannes 3-7-1921 Amsterdam
Smits, Johannes 2-9-1907 Uden
Speyer, Jaap 1-9-1920 en Maria
Staveren, Jacob 31-12-1899 Amsterdam
Wit, Johannes Wilhelmus de 21-11-1878 Rheden
Zijlstra, Emil

10 reacties:

Anoniem zei

wat een geweldig initiatief. Ik hoop dat het de nabestaanden goed doet dat er nog steeds aandacht aan wordt geschonken. Bedankt!

Anoniem zei

ik hoop dat na al die tijd de spullen toch nog goed terecht mogen komen zodat het daarna kan rusten,daar is iedereen bij gebaat.

Sandra van Goethem-Spreekmeester zei

Wat een waanzinnig mooi initiatief, uiteraard meteen gekeken of mijn opa er bij stond.
Behalve een paar brieven uit Vught en de wetenschap dat hij in Auschwitz is omgekomen is er niets.

Gelukkig hebben we de brieven nog, velen hebben niets meer, fijn dat sommigen weer iets tastbaars hebben.

Anoniem zei

Als dochter van Emanuel Koopman geboren 6 mei 1916 te Amsterdam,overleden 1-6-1974 werd ik geattendeerd op uw site die een EM Koopman geb. 1922 vermeld. Ik weet dus niet of dit mijn vader betreft. Bij mijn weten is hij niet in Amersfoort geweest, wel opgepakt, vrijgelaten en ondergedoken in '42.

C. de Vries-Jacobs zei

Een prachtig initiatief. Via een neef kreeg ik het krantenbericht en vandaag heb ik de namen bekeken. Mijn vader Pieter Jacobs en oom Johannes Adrianus staan er niet bij. Mijn vader is op 19-01-45 te Neuengamme overleden en zijn broer op 17-12-44 te Meppen-Versen. Bedankt voor jullie inspannningen.
groet Tineke de Vries-Jacobs

Anoniem zei

Alle hulde voor uw inspanningen in deze!
Heb vol verwachting gezocht naar de naam van mijn vader, maar hij wordt helaas niet vermeld.
Hij is via Vugh en Sachsenhausen vermoedelijk
in Bergen-Belsen omgekomen.
Hopelijk kunt u veel nabestaanden met een en ander gelukkig maken.
Met vriendelijke groet,
Lita Zuilhof-van Zetten

adi hoefnagel van hal zei

Wat een prachtig mooi initiatief om met een nieuw medium een zoeklicht naar zoekgeraakte dierbaren aan te doen.
Hulde. Vriendelijk gegroet.
Adi Hoefnagel-van Hal

Anoniem zei

een geweldig intitiatief, ik hoop dat de bezittingen alsnog bij de families terugkomen.
Helaas stond de naam van mijn opa er niet bij. Johannes Meijer. Hij is in 1941 in kamp Amersfoort geweest en doorgestuurd naar Neuengamme, waar hij in 1943 is overleden
H Borsboom

Ineke Nijenhuis zei

even ging mijn hart sneller kloppen; misschien eindelijk iets tastbaars van mijn opa, naar wie mijn vader zijn hele leven is blijven zoeken.
Jammer dat hij er niet bij stond: Arend Jan Nijenhuis, in 1944 Kamp Amersfoort, waarna transport naar Neuengamme. In Amersfoort heeft hij een vulpen, een horloge en een trouwring afgegeven. Wat zou het geweldig zijn, deze dingen terug te krijgen.

Matthijs Timmermans zei

Kan de dochter van Emanuel Koopman (1916), die op 8 oktober 2009 anoniem een reactie plaatste, contact met mij opnemen? Zie onze website voor contactgegevens.
Matthijs Timmermans, Stichting Individuele Verzekeringsaanspraken Sjoa

Een reactie posten

Over deze blog

Nalatenschappen
Deze blog is een initiatief van stichting Hart voor Kamp Amersfoort in samenwerking met stichting Nationaal Monument Kamp Amersfoort. Het doel is om via dit medium de families te zoeken van oorlogsslachtoffers. Wilt u dit project ondersteunen? ING 5051469
Mijn volledige profiel tonen